wtorek, 16 czerwca 2015

Dzień z książką. "Powiedz, że mnie kochasz, mamo" Grażyna Mączkowska. Fragment trzeci.

Dzień z książką.
"Powiedz, że mnie kochasz, mamo"
Grażyna Mączkowska.
Fragment trzeci.
"Ostatni list od Ciebie wzruszył mnie do tego stopnia, że chcę Cię przytulić, ukołysać... Nie jesteś nikim, Gabi! Jesteś wspaniałą kobietą. Masz rodzinę, fajnego męża, dzieci, z których jesteś dumna, i żyjesz tak, jak sobie wymarzyłaś. Twoje życie jest wartościowe, nie ma w nim nic z tamtych lat. Tylko pamięć pozostała, bo tak nas skonstruowała natura, a liczy się tu i teraz.
Wiesz, jak wiele osób chciałoby zamienić się z Tobą na życie? Na życie, które wiedziesz. Wiem, jestem tego pewna, bo wkoło tyle samotności, biedy, ludzkich tragedii. Spójrz na rzeczy inaczej. Nie uważasz, że masz wszystko? Wszystko, co najważniejsze w życiu. Osobę, która Cię kocha już trzydzieści lat, dzieci w szczęśliwych związkach, słodkie wnusie, Oliwię i Nelkę, i... mnie Emotikon smile
Masz własny dom i całkiem spory kawałek kuli ziemskiej na własność, że o niebie nie wspomnę. Sprawne ręce i nogi, wzrok i słuch. Gabi, to jest właśnie pełnia szczęścia! Znany grunt, znana codzienność, dwuosobowy tłok w łóżku. I Twoja bogata osobowość. Jesteś farciarą, moja Gabi! Posyłam całusy wraz z leśnym powiewem wiatru. Pa."



4 komentarze:

  1. Czasami jest trudno docenić to, co mamy. Tyle razy się to powtarza, prawie każdy o tym wie, a mimo tego powtarza się ten błąd. Wiem po sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czesc :) Parę dni temu trafilem na Twojego bloga, z samego początku nie mialem czasu zbyt na to, zeby przeczytac wszystkie Twoje teksty, ale właśnie teraz skonczylem to zadanie :) Piszesz naprawdę swietne teksty :) Lubię dobra lekture :) Piszesz gdzies jeszcze? Jesli tak chetnie sprawdzę :) Pozdrawiam ciepło, gratuluję talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam no ciekawa książka muszę powiedzieć, a właściwie napisać. Widzę, że ostatnio nie wiele wychodzi książek, o właśnie takiej tematyce. Więc tym bardziej dobrze jest się zainteresować tą pozycją. Ja spróbuję ją ogarnąć jak będę miał chwilę wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się to bardzo emocjonalna książka. Jeszcze nie czytałam, a już szkoda mi głównej bohaterki, tak okrutnie traktowanej przez matkę...

    OdpowiedzUsuń