wtorek, 23 lipca 2013

Królewna Lenka czeka na wróżkę Aneta Krella-Moch

Zębowa wróżka z wizytą u Lenki
To nasze pierwsze spotkanie z królewną Lenką, nigdy wcześniej nie miałam z nią do czynienia, nie słyszałam o niej i nie czytałam dzieciom opowieści o tej niezwykłej dziewczynce. Kolorowe ilustracje, króciutki tekst, idealny dla szybko nudzącego się malucha, do tego ciekawy i napisany dużymi literami. Jeżeli nasz szkrab umie samodzielnie czytać, z tą książeczką nie będzie miał problemów, ponieważ język jest przystępny i łatwo, szybko, zbyt szybko nawet, się kończy.

Aneta Krella–Moch jest nie tylko ilustratorką tej książeczki (i całej serii o Lence), ale także jej autorką, to jej literacki debiut, moim zdaniem niebywale udany. To wesołe, pełne ciepła historyjki wprost stworzone dla małego czytelnika, czy też raczej słuchacza maminych opowieści. W tej części poruszony został bardzo ważny problem, który dotyka, prędzej czy później, każde dziecko, a mianowicie królewnie Lence zaczyna się ruszać ząbek. Nie wiadomo z jakiego powodu, tak nagle i niespodziewanie, co przestraszyło naszą małą bohaterkę. Bała się, że ząbek zachorował, na szczęście jej mądra mama wytłumaczyła jej, że: „Każde dziecko traci mleczaki. W ich miejsce wyrastają nowe, mocniejsze i ładniejsze zęby stałe. U ciebie właśnie zaczęła się wymiana ząbków.”

Co działo się dalej? Skąd w całej tej historii wzięła się Zębowa Wróżka, czy faktycznie odwiedziła Lenkę i czy dała coś dziewczynce, a może coś od niej wzięła? Aby się tego wszystkiego, dowiedzieć warto przeczytać książeczkę Królewna Lenka czeka na wróżkę. Ze swojej strony serdecznie polecam ten tytuł, ponieważ zarówno moja trzylatka, jak i sześcioletni synek byli zachwyceni i z wielkim zaciekawieniem słuchali o tym, co przytrafiło się małej królewnie. Dzięki tej opowieści na pewno nie będą tak bardzo przerażeni, gdy i u nich rozpocznie się wymiana ząbków. To książeczka naprawdę warta poznania, opowiada o faktycznych kłopotach naszych pociech, o tym, co czeka każdego malucha, a na co być może nie jest on niestety przygotowany. Polecam jak najbardziej.

Recenzja napisana dla portalu Czas Dzieci, znajduje się też tutaj:  http://czasdzieci.pl/ksiazki/ksiazka,1708c41-krolewna_lenka_czeka.html



5 komentarzy:

  1. Super książka dla mojej kuzynki
    zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam :)) Kupiłam chrześnicy Lence na urodzinki :) Ostatnio spotkałam kolejne 2 z tej serii: awantura o skarb i przegania strachy. Bardzo interesujące książeczki z pięknymi ilustracjami. Mam nadzieję, że chrześnicy się spodobają. Wtedy dokupię jej 2 pozostałe z serii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o... mojej Zuzi bardzo się spodobała, dlatego po inne z tej serii z chęcią sięgnę :)

      Usuń
  3. Tej akurat nie znam. Ale mam nadzieję, że uda mi się poznać :)

    OdpowiedzUsuń